Natula

Daugiau skaidrumo organizuojant reklaminius renginius gydytojams

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), atsižvelgdama į Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) rekomendacijas skaidrinti gydytojų ir farmacijos pramonės bendradarbiavimą, patvirtino naują vaistinių preparatų reklaminių renginių organizavimo tvarką, kuri įsigalios nuo šių metų gegužės 1 dienos.

Nauja tvarka siekiama, kad farmacijos pramonės ir sveikatos priežiūros specialistų bendradarbiavimas taptų aiškus ir skaidrus, o reklaminių renginių organizavimas – tiek informacija apie juos, tiek patys renginiai ir juose skelbiama informacija apie reklamuojamus vaistinius preparatus – prižiūrimi centralizuotai ir efektyviai. Šiuo tikslu VVKT iki gegužės 1 d. sukurs elektroninę reklaminių renginių registravimo formą, kurioje vaistų registruotojas turės pateikti informaciją apie kiekvieną reklaminį renginį.

Nuo gegužės 1 d. vaistų registruotojai VVKT elektroninėje formoje iš anksto turės registruoti visus reklaminius renginius: organizuojamus asmens sveikatos priežiūros įstaigose (ASPĮ); organizuojamus ne ASPĮ, o kitose vietose, pavyzdžiui, viešbučiuose; visus nuotolinius reklaminius renginius. Vaistų registruotojas turės informuoti apie numatomo reklaminio renginio temą, pristatomus vaistus ir kt., kad sveikatos priežiūros specialistas galėtų įsivertinti dalyvavimo renginyje tikslingumą. Taip pat reikės informuoti ir apie atšauktus ar neįvykusius reklaminius renginius. Iki šiol organizuojami ne ASPĮ, o kitose vietose bei nuotoliniai reklaminiai renginiai nebuvo reglamentuoti. Kaupiant informaciją centralizuotai VVKT veiksmingiau vykdys reklaminių renginių ir juose skelbiamos informacijos kontrolę bei patikrinimus.

Dėl naujos tvarkos sveikatos priežiūros įstaigų biurokratinė našta sumažės – atsisakyta renginių registravimo žurnalų, nurodymų, kada informuoti specialistus apie numatomą renginį, tačiau išlieka būtinybė vaistų registruotojui iš anksto suderinti reklaminius renginius su ASPĮ įstaigos įgaliotu asmeniu.

Visuomenė VVKT el. svetainės puslapyje galės susipažinti, kokios farmacijos kompanijos ir kokių profesinių kvalifikacijų specialistams organizuoja reklaminius renginius. Tik elektroninėje formoje įregistruoti renginiai yra teisėti ir juos galima organizuoti.

Kadangi reklaminiuose renginiuose, skirtuose sveikatos priežiūros specialistams, farmacijos kompanijos reklamuoja vaistus, labai svarbu, kad pateikiama informacija būtų objektyvi ir atitiktų patvirtintus vaisto informacinius dokumentus. Naujos tvarkos įgyvendinimas bus svarbi priemonė siekiant šių tikslų.

 

TAIP PAT SKAITYKITE