Nuostabus kvapas, patrauklus kvepalų buteliukas, žinomas prekės ženklas, dažnai to pakanka, kad impulsyviai įsigytume naujus kvepalus. Tikriausiai ir jūs esate pagavę save spontaniškai perkant. Išskirtinis kvepalų buteliukas dažnai sužavi ir nepavyksta jam atsispirti, pavyzdžiui, Maison Margiela kvepalai yra būtent tokie, tarsi atradote kažką ypatingo, dar nematyto.
Tačiau ar impulsyvus sprendimas įsigyti naujus kvepalus visada pasiteisina? Panagrinėkime šią temą išsamiau ir išsiaiškinkime, kada verta pasikliauti intuicija renkantis naujus kvepalus, o kada geriau luktelti.
Kas yra impulsyvus kvepalų pirkimas
Impulsyvus pirkimas – tai spontaniškas sprendimas įsigyti prekę be išankstinio planavimo ar svarstymo. Kvepalų kontekste tai dažniausiai nutinka, kai:
- Užeinate į kosmetikos prekių parduotuvę ieškodami visai ko kito;
- Sužavėjusi pakuotė ar buteliuko dizainas skatina čiupti ir pirkti;
- Pajuntate kvapą ir iškart nusprendžiate, kad tai jūsų aromatas;
- Pasiduodate momentiniam norui pasilepinti;
- Didelė nuolaida skatina nelaukti.
Statistika rodo, kad net 60% visų kvepalų pirkimų galima laikyti impulsyviais. Ypač šis skaičius išauga prieš šventes ar išpardavimų metu. Vadinasi, daugiau nei pusę kvepalų įsigyjame apimti impulsyvaus pirkimo jausmo ir tikriausiai ne visada liekame tuo patenkinti.
Kaip atskirti impulsyvų pirkimą nuo ne impulsyvaus
Ne kiekvienas neplanuotas pirkimas yra blogas. Kaip atskirti naudingą impulsą nuo klaidingo ir nuostolingo:
Tikslingas spontaniškumas
Jei reguliariai domitės parfumerija, sekate naujienas ir tendencijas, jūsų impulsyvus pirkimas gali būti pagrįstas gilesnėmis žiniomis. Galbūt pastebėjote kvapą, apie kurį jau skaitėte, ar matėte reklamas, o dabar nutarėte išbandyti, nes kvapas kaip tik atsirado prieš jūsų akis ir paliko tik teigiamą įspūdį.
Emocinis pirkimas
Kai perkate kvepalus po sunkios dienos, norėdami pakelti nuotaiką, arba pasidavę pardavėjo spaudimui – tikėtina, kad tai tik emocinis ir menkai apgalvotas žingsnis. Skirtumas yra ar skiriate laiko kvapui išbandyti ant odos, ar tik pasiduodate akimirkos įspūdžiui. Jei pasiduodate akimirkai, vadinasi tai tik emocinis pirkimas, neturintis nieko bendro su būtinybe.
Kada verta pasiduoti impulsyvumui
Impulsyvus pirkimas neretai gali tapti maloniu atradimu. Štai kelios situacijos, kada verta pasitikėti savo nuojauta:
- Kai jau esate išbandę kvapą – galbūt gavote mėginuką anksčiau arba užuodėte šį kvapą kažkur kitur ir jums patiko.
- Kai kvepalai sukelia stiprią teigiamą emocinę reakciją – kartais kvapas tiesiog traukte traukia, arba primena ką nors malonaus.
- Ribotos serijos arba sunkiai randami kvepalai – jei užtikote retą aromatą ir vėliau galite gailėtis jo neįsigiję.
- Kai turite pakankamai žinių apie kvepalų kompozicijas – patyrę kvepalų mėgėjai dažnai gali tiksliau nuspėti, ar kvapas jiems tiks ilgesnį laiką.
Ar impulsyvus pirkimas dažnai pasiteisina
Realybė tokia, kad impulsyviai įsigyti kvepalai dažnai tampa nuviliantys. Štai kodėl:
- Parduotuvės aplinka (apšvietimas, temperatūra, kiti kvapai) iškreipia mūsų suvokimą;
- Neturime galimybės stebėti, kaip kvapas keičiasi per dieną;
- Negalime įvertinti, kaip kvapas sąveikauja su mūsų natūraliu kūno kvapu;
- Pardavimo momentu esame veikiami rinkodaros ir socialinių veiksnių.
Tačiau tyrimai taip pat atskleidžia įdomų faktą – apie 35% impulsyviai pirktų kvepalų tampa mėgstamiausiais. Kartais intuicija veikia geriau nei ilgi svarstymai.
Impulsyvumas ar racionalumas
Geriausias sprendimas paprastai slypi viską gerai pasvėrus. Tačiau, leiskite sau kartais pasiduoti impulsui, galbūt tas pirkinys pakels nuotaiką, o gal taps pačiu geriausiu pirkiniu ir kvapu, kuris lydės daugelį metų.Kvepalai, tai ne tik produktas, bet ir emocija, prisiminimas, nuotaika. Kartais spontaniškas pasirinkimas gali suteikti daugiau džiaugsmo nei ilgai planuotas pirkimas. O jei kartais suklysite, nieko baisaus, galbūt kvapas patiks kam nors iš jūsų artimų žmonių ir galėsite jį padovanoti.