Kosmetinių audinių tiekėjai sekmadienį plūste plūdo į kasmetę Paryžiaus apatinio trikotažo mugę siūlydami lieknėti padedančius ar gaivumo suteikiančius apatinius vyrams bei moterims.
Tačiau mugės dalyvių nuomonės apie visus taikant naujausias technologijas pagamintus apatinius, preparatus ir kremus išsiskyrė: ar tai bus ilgalaikė mada ir liekninamieji apatiniai užsiliks pirkėjų spintose, ar tik trumpas susižavėjimo pliūpsnis, kuris neužsibus pirkėjų namuose, klausia „Reuters”.
„Nemažai apatinių drabužių gamintojų plėtojo tokių apatinių idėją, bet esminių pokyčių taip ir neįvyko. Paaiškėja, kad galų gale pirkėjai renkasi tradicines prekes”, – sako vienos geriausių Prancūzijos moteriško apatinio trikotažo kompanijos vadovas Hubertas Lafontas.
Keli apatinio trikotažo gamintojai įrodė, kad technologija gali būti komerciškai sėkminga, bet dauguma atsisakė masinės tokių apatinių drabužių gamybos minties.
Philippe‘as Andrieu pradėjo savo „Onixxa” apatinių liniją 2003-aisias. Tada jis pristatė vienintelį produktą – glaustinukes su liekninamuoju elementu. Dabar P. Andrieu kolekcijoje daugiau nei 30 skirtingų apdarų, tarp jų ir liekninamieji „Lytess” džinsai, o jo metinės pajamos viršija 4,5 mln. eurų (per 15 mln. litų).
Jis tikisi, kad kompanijos pajamos iki 2009-ųjų dar keturiskart padidės, o pardavimas viršys 500 mln. eurų (1, 725 mlrd. litų) sumą. „Į mus jau kreipėsi „Adidas”, vėliau pradėsime dirbti su „Nike” ir „L‘Oreal” jau domisi. Įrodėme, kad mūsų drabužiai veiksmingi”, – džiaugiasi P. Andrieu.
Kita sėkmingai veikianti kosmetinės tekstilės kompanija – kanadiečių gigantas „Invista”. Ši kompanija prieš 2,5 metų sukūrė drabužių liniją „Lycra Body Care” ir dabar teikia medžiagas klientams iš viso pasaulio, gaminantiems moteriškus bei vyriškus apatinius bei glaudes ar kojines.
Audiniai, kurių sudėtyje yra alavijų losjono ir jūrų dumblių nitratų kvepalų, pristatomi kaip padedantys žmonėms jaustis gaiviems ir švariems arba palaikantys odos drėgmę. „Invista” atstovė spaudai sako, kad tokie apatiniai skirti tam, kad žmonės geriau jaustųsi, o ne tam, kad pajustų kažkokias stebuklingas gydomąsias galias.
Dabartiniuose kosmetiniuose audiniuose yra mokroskopinių kosmetinių kapsulių, veikiančių audiniui trinantis į odą. Tada paleidžiamos sudedamosios aktyviosios medžiagos. „Invista” kapsules gamina „International Flavors and Fragrances”, o „Onixxa” kapsulės gaminamos prancūzų „Robert Blonder SA”.
Skeptikai sako, kad pagrindinis tokių apatinių ar kojinių trūkumas tas, kad darbužio aktyviosios medžiagos „atlaiko” 20–40 skalbimų. Japonų kompanijos „La Cle International” atstovas Daisuke Utaka sako, kad jų kompanija, bandžiusi gaminti maitinamųjų medžiagų turinčias apatines kelnaites, patyrė nuostolių, todėl tokių apatinių nebegamina. „Manome, kad mintis yra gera, bet akivaizdu, kad pirkėjai dar nepasirengę”, – sako D. Utaka.
„Blondel” prezidentas Yannas Balguerie tikėjosi, kad vartotojai apsipras su rinka per trejus metus po to, kai buvo nustatytos bendros taisyklės gamintojams, kurių gaminiai dabar turi atitikti kosmetinius ir tekstilei nustatytus reikalavimus. Prancūzijos pramonė, palaikoma vyriausybės, šį mėnesį taip pat įves laikinas kokybės nustatymo normas, kurios padės patobulinti tokių gaminių technologijas.
Tačiau kitos šalys yra pažengusios dar toliau – italų kompanija „BioFarm” gamina tekstilę, kurios sudėtyje yra sidabro nanodalelyčių, naikinančių odos bakterijas. Sidabro dalelyčių stiprybė ta, kad jos veikia nepriklausomai nuo to, kiek kartų apatiniai skalbiami.